فرصة للعمل من المنزل - شركة تطلب مسوقين من المنزل - بدون مقابلة شخصية - فقط سجل وسيصلك التفاصيل كاملة

ربات منزل - عاطل - حديث تخرج - طالب في كلية - بل وطالب في مدرسة - متقاعد - ضباط جيش أو شرطه - موظف فعلي بأي شركة أخرى

بشرط أن لا تقوم بالتسويق وأنت في مقر عملك لأن وقتك وقوانين عملك لاتسمح لك بأن تقوم بالعمل لشركة أخرى بوقت عملك - إلا بموافقة مديرينك وشركتك

سجل بياناتك من خلال الرابط التالي وسيصلك إيميل التأكيد في خلال دقائق وتكون موزع مع الشركة

http://mh-sites-bola.blogspot.com/2012/07/blog-post.html

http://mh-sites-bola.blogspot.com/2012/07/blog-post.html

http://mh-sites-bola.blogspot.com/2012/07/blog-post.html

شكري وجاكلين يرويان تفاصيل قصة الإختطاف لـ "المحور" !!

الطالبة جاكلين
بعد اختفائها لمدة 14 يوماً، عادت الطالبة جاكلين فخري لأسرتها من جديد، وذلك بعد غموض غلف قصتها خاصة بعد ورود اسم شاب مسلم في الأحداث الأمر الذي أثار العديد من التكهنات والأقاويل .. فهل اختطفت وتم الاعتداء عليها كما ذكرت أم ذهبت معه بإرادتها كما أكد الشاب شكري، لذلك استضاف برنامج "حدوتة مصرية" الذي يقدمه الإعلامي سيد على بفضائية "المحور" طرفي القضية لإيضاح الأمر.

ترجع أحداث القضية عندما تقدم والد جاكلين المهندس إبراهيم فخري ببلاغ لنيابة العاشر من رمضان لتحرير محضر باختفاء ابنته جاكلين " 18 عاما" عقب انتهائها من أداء امتحانات نهاية العام متهماً شاباً مسلماً يدعى شكري عبد الفتاح (31 سنة) مهندس كمبيوتر مقيم بنفس المنطقة بخطفها.

ومن جانبها، روت جاكلين تفاصيل اختفاءها، وقالت : "من ساعة ما كان الشخص ده بييجى عندنا البيت كان دايماً بيهددنى بالخطف كنت بتجاهل وكنت بفكره بيهزر .. فجه في مرة واتجهم عليا من غير وجود أبويا وأمي في البيت وأختي هي اللي اتكلمت لكن بعدها حاول يكلمني لكن أنا رفضت".

الشاب شكري
وتابعت : "هو ضربني وضغط عليا في حاجت كتير بس أنا فضلت مصرة على اللي أنا فيه .. وفي ناس عرفت أنى موجودة في حتة مشبوهه كلها ناس حشاشين وشمامين والناس دول هما اللي انقذوا حياتي واخدونى منه".

وأضافت : "شكري قام بثني ذراعي، وقالي حرام عليكي هتموتينى وهتضيعى حياتي .. طب افتكري أنى كنت باجى عندكم .. ده انتى بتفتكرينى اخوكى"، وعقبت بأن شكري قال هذا لأنه كان خائفاً من اتهامه بالخطف والاعتداء على أنثى.

أما الشاب شكري الذي اتهمته جاكلين بخطفها فقد نفى كل ما ذكرته الفتاة موضحاً أنها ذهبت معه بإرادتها موثقاً حديثه بعدة أدلة أبرزها عقد زواج عرفي، وقال : "أنا اعرف جاكلين من زمان هي متربية أدام منى .. وأنا ما خطفتهاش هى اتصلت بيا يوم الجمعة وقالت أنها هتسيب بيت أهلها لأنهم بدأوا يضغطوا عليها بعدما عرفوا إنها بتحبني وقالولها انتي جبت لنا العار وبهدلتينا وفضحتينا لأنك حبيتي واحد مسلم وقالت لي أنا همشي وهسيب البيت لأني كارهه أهلى وماحدش هيعرف عنى أي حاجة حتى أنت".

وواصل: قلت لها لو انتي عاوزة تمشي استني عشان نمشي سوا .. وأنا عملت كده لأنها كانت عاوزاني أتجوزها

ورقة الزواج العرفي على حد قول شكري
وضحت بكل حاجة عشان خاطري وسابت بيت أهلها عشاني لأنها بتحبني والكلام ده موجود في قلب الفيديو.

كما سرد شكري قصة حبه لجاكلين، وقال: أنا اتربيت عندهم في البيت وكنت بروح عشان آخد الدرس عند والدتها وحبيت جاكلين أما كان عمرها 9 أو 10 سنين، وقلتها الكلام ده وصدتني في الأول، وبالنسبة لاهلى مايعرفوش حاجة.

ولام مقدم البرنامج على الشاب شكري بسبب دخوله منزلهم وإقامة علاقة حب مع ابنتهم دون علم أسرتها ليعترف شكري بخطئه ويقول : دى تعتبر خيانة منى ومنها.

وعاد شكري لسرد تفاصيل ما حدث مرة أخرى، وقال : في واحد ممكن ييجى يقول لحضرتك إن جاكلين جت بإرادتها إسكندرية وقابلتنا هناك، وبالنسبة لجوازنا فهي كتبت ورقة الجواز العرفي بخط بايديها في حديقة الحيوان بالجيزة لكن بدون شهود لأني كنت متواعد معاها أنها تخلص ورقها النهاردة وكنت هتجوزها رسمي.

رسالة قال عنها شكري انها جاكلين كتبتها له
وأخيراً اعترف شكري بأنه كان مخطئاً فيما فعله وقال : أنا جيت هنا عشان أبرأ نفسي وأقول أنى ما خطفتهاش وما اغتصبتهاش .. أنا ندمان على اللي عملته ومستعد أنى أتحاسب وهى لازم تتحاسب برضه.

وفي الختام عقب "سيد على" مقدم البرنامج، وقال: احنا عملنا الفقرة دى عشان نقول أن الفتن والقضايا الكبيرة جداً اللي بتحصل ممكن تكون بداياتها قصة حب لاتنين صغيرين لم يكتمل حتى نضجهم العقلي أو العاطفي، ولا يشرف الإسلام ولا المسيحية إذا كان واحد يدخل أو يخرج منهم، فمعظم النار من مستصغر الشرر.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

لادراج تعليق :-
اختر " الاسم/عنوان url " من امام خانة التعليق بأسم ثم اكتب اسمك ثم استمرار ثم التعليق وسيتم نشرة مباشرة